Årsmøte i Fjell og Fjære

posted in: Arrangementer | 0

Mandag 4. mars inviterer Friluftsgruppa Fjell og Fjære til åpent årsmøte!

Det er på årsmøtet at vi sammen med alle dere skal velge inn leder for friluftsgruppa og legge de grove planene for neste år. Ved å bli med på årsmøtet har du mulighet til å nå direkte gjennom til styret med tanker og ønsker du har for friluftsgruppa. Er det en spesiell aktivitet du er gira på? Har du litt ekstra tid til overs og kan dra i gang noe gøy? Kom på møtet, da vel! 😄

Årsmøtet er åpent for alle, enten du er en herdet fjellgeit eller helt ny på friluftsliv og utendørsaktiviteter. Hovedstyret sitter i Kristiansand, men det er også mulig å bli med på møtet selv om du tilhører campus Grimstad!

Ledige verv

På årsmøtet skal vi velge ny leder for friluftsgruppa, og i tillegg trenger vi i år å bli supplert med nye styremedlemmer:

Leder
Leder skal ha den overordnede kontrollen på hva som skjer og kommer til å skje fremover. Det er primært lederens ansvar å delegere arbeid og sørge for at ting blir gjort. Rollen innebærer også å kalle inn til møter og være friluftsgruppas representant i samarbeid med andre organisasjoner o.l. som er relevant.

Nestleder
Nestleder skal støtte opp lederen og tre til der det trengs, samt tre inn i lederrollen ved behov. Nestlederen skal være en samarbeidspartner med lederen og andre styremedlemmer for ting som skal diskuteres før det er relevant å ta til et felles styre.

Økonomiansvarlig
Økonomiansvarlig har den økonomiske kontrollen og oversikten. Skal også sørge for at regninger blir betalt og at frister for regnskap o.l. blir overholdt.

Utstyrsansvarlig
Utstyrsansvarlige skal ha kontroll på utstyret friluftsgruppa disponerer. Skal også sørge for at utstyr er i bra stand og ha kontroll på eventuelle mangler/feil. Det er også utstyrsansvarlig som primært er ansvarlig for å låne ut utstyr til studenter.

Vanlige styremedlemmer
Vanlige styremedlemmer hjelper til der det trengs. Det er også mulig å danne nye styreroller hvis det ses mulighet til det. Eksempler på mulige roller er PR-sjef, samarbeidsansvarlig, arrangementansvarlig og roller som innebærer personlige interesser som klatring, surfing, dykking, tur o.l.

Har du noen spørsmål om det å være styremedlem i Friluftsgruppa Fjell & Fjære så er det bare å sende oss en melding!

Det er kun lederrollen som velges inn ved årsmøte, de andre rollene konstitueres inn ved styremøter.

Agenda for møtet

På årsmøtet skal følgende gjennomgås:
– Innføring av nye vedtekter
– Valg av ordfører og referent
– Valg av ny leder
– Gjennomgå plan for det neste året
– Sett opp imot tidligere år
– Tanker om nye arrangementer
– Annet

Informasjon om sted/rom vil komme fortløpende, men møtet vil holdes på UiA campus Kristiansand.

Lyst på mer info? Sjekk ut Facebook-arrangementet Årsmøte med Fjell og Fjære!